Versturen en retourneren
Verzendmethoden en verzendkosten
Wij verzenden alles via DHL (handtekening vereist bij ontvangst) of Post NL.
De standaard verzendkosten voor pakketten zijn vanaf 5.50 euro afhankelijk van het gewicht en het volume van de verpakking. Onze website berekent dit automatisch als u de in uw winkelwagen geselecteerde producten gaat bestellen.
De verzendkosten bestaan uit: portokosten, administratiekosten en verpakkingsmateriaal.
Bij bestellingen onder de 25,00 euro brengen we 2,75 euro extra in rekening.
Voor verzenden van enkel batterijen kennen wij een ander tarief, die gebaseerd is op het totaal gewicht van alle batterijen.
Wanneer een pakket niet binnen 3 werkdagen na verzending is afgeleverd en geen "niet thuis" bericht is achtergelaten, dan kan men contact met ons opnemen.
Voor sommige producten is brievenbuspost mogelijk. Wanneer je een verzendoptie kiest die goedkoper is dan 7,50 euro, dan is het altijd brievenbuspost. Helaas is brievenbuspost niet traceerbaar en daarom zal HomeCare Domotica dit niet aanbieden. Met uitzondering van batterijen.
Voor het niet tijdig leveren van goederen nadat de pakketdienst het in ontvangst heeft genomen, is HomeCare Domotica niet aansprakelijk. Tevens kan AQ lifestyle niet aansprakelijk worden gesteld bij een bestelling die niet op tijd is gedaan, en deze hierdoor te laat geleverd wordt .
Retourneren
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). Extra kosten gemaakt voor betalingen zoals paypal, klarna, etc worden niet vergoed bij retour betaling. Retourzending gebeurt altijd op eigen risico, alsmede op eigen kosten.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iets defect is of raakt tijdens vervoer naar de klant. In dat geval kan het product naar ons teruggestuurd worden als het binnen de garantieperiode valt. Alvorens het terug te sturen dient er altijd eerst contact opgenomen te worden m.b.t. het defect via e-mail. Stuur altijd een kopie van de factuur mee en zet daar ook het e-mail adres op waarmee gecorrespondeerd kan worden. Terugsturen gebeurt altijd op eigen risico. Het terugsturen van een defect artikel gebeurt altijd op eigen kosten. Indien u artikelen heeft gebruikt, of de orginele verpakking is geopend dan is er geen recht op restitutie van de aankoopprijs.
Terug gestuurde artikelen die gemeld zijn als defect worden eerst door de Technische Dienst (TD) of door de leverancier gecontroleerd. Mocht er sprake zijn van een defect, dan zal er, afhankelijk van produkt, restitutie plaats vinden of wordt het defecte artikel omgeruild voor een nieuw artikel. Er zal pas sprake zijn van restitutie of omruilen nadat het artikel is gecontroleerd en beoordeeld door de TD of leverancier.
Als er een artikel defect gemeld wordt, en er wordt geen defect geconstateerd, dan zullen wij het artikel aan u retour sturen en daar € 27.50 onderzoekskosten voor in rekening brengen.
Mocht HomeCare Domotica een produkt verkeerd geleverd hebben dan dient er altijd eerst contact opgenomen te worden m.b.t. het terug sturen van het verkeerd geleverde produkt via e-mail. De kosten van het terugsturen van het verkeerd geleverde produkten als pakket, zullen aan u terug gestort worden. Deze kosten zullen via het goedkoopste pakkettarief van PostNL vergoed worden.
Na overleg kan men de goederen terugsturen naar het volgende adres:
HomeCare Domotica
Erve Derkman 6
7577 NL Oldenzaal